با وجود همه گیری استفاده از دنیای دیجیتال به جای نشریات کاغذی هستند نشریاتی در دنیای مد که همچون گذشته و با قدرت در کشورهای مختلف به صورت کاغذی نشر پیدا می کنند و در صنعت و هنر مد بسیار تاثیر گذار هستند که به مرور آنها خواهیم پرداخت.
مجله مد ووگ
بی شک میتوان پر فروشترین مجله مد و فشن را ووگ معرفی کرد. وگ برای اولین بار در سال 1892 ابتدا توسط تاجر آمریکایی به نام آرتور بالدوین ترنر به عنوان روزنامه هفتگی منتشر شده بود و بر سبک زندگی و تفریحات اقشار سطح بالای جامعه آمریکا تمرکز داشت. سپس در سال 1909 امتیاز این مجله توسط Condé Montrose Nast خریداری شد و رویکرد مجله به سمت دنیای زنان تغییر مسیر داد. پس از گذشت دو سال مجله مد ووگ اعتبار جهانی پیدا کرد و مسیر معرفی خود را در اروپا هموار کرد. در سال 1988 پس از افت چند سالهی مجلهی مد ووگ، آنا وینتور به عنوان سر دبیر مجله برگزیده شد و با سیاست معرفی ترندهای روز دنیا، جان دوباره به مجله بخشید. امروزه مجله ووگ به 23 زبان زنده، به شکل ماهنامه منتشر میشود و نسخه ایتالیایی Vogue Italia به عنوان برترین مجله مد در جهان شناخته شده است.
مجله مد هارپرزبازار
هارپرز بازار اولین مجلهی مد آمریکایی است که با انتشار مطالب جالب و آموزنده، طبقه متوسط و بالای جامعهی آمریکا را هدف قرار داد. هارپر و برادران، مجله مد Harper’s Bazaar را در سال 1867 معرفی کردند که در ابتدا به صورت هفتهنامه منتشر میشد. ولی بعد از گذشت زمان در قالب ماهنامه نه تنها در امریکا بلکه در 32 کشور جهان توزیع میشود. به جرات میتوان یکی از اثرگذارترین مجلات دنیای مد را مجله هارپرز بازار معرفی کرد. زیرا که از ترندها و آخرین فشن شوها تا تغییراتی که در استایل لباسها چه کژوال چه کوتور اتفاق افتاده است را یکجا اطلاع رسانی میکند. در ماه می 2001 Glenda Bailey به عنوان سر دبیر مجله هارپرز بخش آمریکا منصوب شد. این مجله مد در قالب بلاگ و بسترهای دیجیتالی مثل شبکههای اجتماعی به راحتی در دسترس عموم قرار دارد.
مجله مد ونیتی فر
یکی دیگر از مجلههای مشهور و پر آوازه که میتوان در حیطهی مد و سبک زندگی نام برد، مجلهی ونیتی فر است. این مجله در بازه زمانی 1913 تا 1936 اولین دورهی فعالیت خودش را شروع کرد و پس از وقفهای در سال 1983 مجددا نشریات خودش را تحت نظارت کمپانی Condé Nast ادامه داد. سردبیر فعلی این مجله Radhika Jones است که به خوبی توانست جایگاه سردبیر موفق سابق (Graydon Carter) این مجله را پر کند در واقع این مجلهی مد با داشتن چنین سردبیرهای موفقی توانست استاندارهای بی نظیری در بخش تحریریهی خود داشته باشد. مجلهی ونیتی فر هر ساله برگزارکننده و میزبان ضیافت بعد از مراسم اسکار میباشد و خبرهای داغ در این مهمانی تحت نظارت این مجله است.
مجله مد ماری کلر
مجلهی ماری کلر از نشریههای فرانسه است که موضوعاتش با جنسیت زنانه، حول محور موضوعاتی چون تندرستی، زیبایی، مد و پوشاک است. این مجله نه تنها در مورد مد، ترندها، فرهنگ و هنر صحبت میکند بلکه صدای زنان نیز در زمانهای بسیار متغیر پس از جنگ جهانی دوم است. این مجله در سال ۱۹۳۷ توسط ژان پرووست Jean Prouvost بنیادگذاری شد و در آغاز به صورت هفتگی و هر چهارشنبه به چاپ میرسید. اولین نسخه بینالمللی این ماهنامه در سال 1941 در انگستان منتشر شد. د ر حال حاضر مجله ماری کلر در ۳۳ کشور و به ۱۷ زبان منتشر میشود و هر ماه در جهان ۱۵ میلیون خواننده دارد. مخاطبان این ماهنامه، زنان جوان با تحصیلات بالا هستند که به موضوعات گوناگون علاقهمند باشند.
مجله مد ال
بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1944 زنان در فرانسه به حق رای دست پیدا کردند. درست یک سال بعد از این اتفاق هلن گردن به همراه همسرش پیر لازرف تصمیم گرفتن که مجلهای برای بانوان این سرزمین منتشر کنند. مجلهای که حتی اسمش، جنسیت مخاطبینش را مشخص میکرد؛ Elle در زبان فرانسوی به معنی سوم شخص مونث است. این نشریه در ۲۱ نوامبر ۱۹۴۵ میلادی اولین شماره خود را منتشر کرد. بعد از از گذشت سالها این مجله نه تنها در پاریس بلکه در ژاپن، آمریکا، ایتالیا، روسیه و… طرفداران خودش را پیدا کرد و به عنوان مرجع در عرصهی اطلاع رسانی فشن در تراز بین المللی قرار گرفت. اکنون این مجلهی مد و فشن به 29 زبان زنده دنیا ترجمه میشود. این مجله به شکل هفتهنامه در فرانسه و به صورت ماهنامه در سرتاسر دنیا توزیع و البته در چین هر 40 روز یکبار منتشر میشود.
در کنار این نشریات میتوانیم اسامی چون دبلیو، جی کیو، این استایل، بیوتی، گرازیا و فشن را نام برد