نگاهی به کالکشن لذت مارک جیکوبز، پاییز با حال و هوای بهار

کالکشن پاییز مارک جیکوبز لذت بی حد و حصر

مارک جیکوبز آخرین کالکشن خود را با عنوان لذت بدون محدودیت عنوان کرد. در اول جولای و دقیقا بعد از هفته مد اوت کوتور یا همان هفته مد پاریس ۲۰۲۴، از این کالکشن پر رنگ و لعاب رونمایی شد. آن‌ها در مدت زمان نمایش محصولات جدیدشان توانستند رنگ‌های تابستانی و کارتونی را بر روی صحنه بیاورند و یک جشن باشکوه رنگارنگ را بوجود آوردند. در ادامه مقاله به بررسی کالکشن پاییز ۲۰۲۴ مارک جیکوبز در ویلاگ فروشگاه آنلاین ویمی می‌پردازیم.

 

جشنواره رنگ در کالکشن مارک جیکوبز
در این کالکشن از شخصیت‌های کارتونی و فیلم‌های قدیمی و لباس‌های استفاده شده آن‌ها در قالب کاراکترشان استفاده شد. به مرور چیزی به جز رنگ بود که توجه همه را به خود جلب کرد. شکل و شمایل لباس‌ها در یک حالت غول پیکری بود که به خودی خود جالب بود. در کنار آن قسمتی از لباس‌ها به عقب یا جلو کشیده شده بود. لباس‌ها انگار بصورت چند بعدی نمایش داده می‌شد و مردم را مجبور می‌کرد تا نگاهشان فقط به لباس دوخته شود و نگاه بدی به مدل‌ها نداشته باشند. این نمایش با یک لباس زیبا و الهام گرفته شده از لباس مرلین مونرو آغاز شد.این لباس در قسمت جلو به بالا کشیده شده بود اما بنظرم کمتر کسی به جایی به جز لباس چشم دوخته بود. 

 

در ادامه در کالکشن لذت بی حد و مرز مارک جیکوبز، از نمادهای کارتونی دهه ۶۰ مثل مینی موس یا اولیوی اویل با یقه‌های سفیدش و پرنسس‌های دیزنی با لباس‌های جذاب و خوش‌رنگشان به همراه دستکش‌های بزرگ رونمایی کرد. برخی سیندرلا یا زیبای خفته را دیدند و هر مدلی که رد می‌شد یک شخصیت کارتونی را برایشان تداعی می‌کرد. برخی کفش‌هایی پوشیده بودند که هم رنگ آن و هم قسمت جلویی کفش که نوک تیز و سربالا بود توجهشان را جلب کرده بود. کفش‌ها ما را یاد شخصیت میکی موس می‌انداخت.

 

مارک جیکوبز همیشه نقش یک قهرمان را در کمد لباسی هر فرد بازی می‌کند. درست است که ما در ایران شاید توانایی خرید محصولات اورجینال این برند را نداشته باشیم، اما در صورت توانایی قطعا یکی از گزینه لباس‌های شیک ما را مارک جیکوبز شامل می‌شود. همین که او توانست خاطرات کودکی ما را در این دنیای تاریک و خشن این روزها، با جشن باشکوهی از رنگ‌ها یادآوری کند و همه از این نمایش شگفت زده شوند یعنی راهش را درست رفته و جایی برای گله و انتقاد باقی نگذاشته است.

مارک جیکوبز و الهام از میکی ماوس

طراح برند مارک جیکوبز اشاره کرد: من به زندگی با اصالت اعتقاد دارم، فارغ از محدودیت، محافظه کاری پوچ، هنجارهای اجتماعی و ... .


او سعی کرده بود با ایجاد طرح‌های جدید و غیرمتعارف و کارتونی در لباس، به چنین مسائلی اشاره کند. در واقع مسائلی مثل آزادی باروری، ازدواج همجنس‌گرایان و ... که جوامع بسیاری به دنبال آن هستند را با تشبیه به طرح‌هایی که در حالت نرمال بر روی لباس پیاده نمی‌شود. اما مارک سعی کرده بود بدون محدودیت چنین لوک‌هایی را در کالکشن ۲۰۲۴ خود طراحی کند.

 

مارک جیکوبز در تمام فصول کاری‌اش به سمت هر فرایندی در مد و فشن رفته موفق ظاهر شده است و در ادامه بنظر می‌رسد که او به سمت لباس‌های ماکسیمال رفته که با وجود کالکشن پاییز ۲۰۲۴ جیکوبز، او در این امر نیز بسیار موفق بوده است. او در این نمایش به قدری به جزئیات دقت کرده بود که آرایش چشم‌ها را نیز عروسکی درست کرده بود. او در صحبت‌هایش گفت که این ارائه لباس‌هایی نبود که شما به آن نیاز داشته باشید، بلکه روایت‌گر داستانی بود که شاید به دیدن آن علاقه‌مند باشید.

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش