بیوتی بلاگری مردانه، چالش‌ها و فرصت‌های کاری

بیوتی بلاگر مردانه

اگرچه صنعت آرایش و زیبایی منحصرا برای زنان نیست، اما حرفه‌ی بیوتی بلاگر شدن به شدت به سمت زنان سوق داده شده است. بیوتی بلاگرها کسانی هستند که در مورد زیبایی، میکاپ و مراقبت‌های پوست و مو به تولید محتوا می‌پردازند. این افراد مدام سعی می‌کنند اطلاعات خود را در زمینه‌ی برندهای لوازم آرایش و انواع محصولات به روز نگه دارند تا نقد و بررسی محصولات را با دنبال کنندگان خود درمیان بگذارند. برخی از آن‌ها میکاپ آرتیست‌هایی هستند که در آرایش و گریم مهارت خوبی دارند و به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب فعالیت می‌کنند.


آن‌ها پس از کسب شهرت با شرکت‌های معروف تولید‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی قرارداد می‌‌بندند و به خاطر تبلیغات محصولات آن شرکت در قالب فیلم، مبالغ خوبی از برندها دریافت می‌کنند. البته اخیرا روند بازاریابی برای محصولات آرایشی درحال تغییر است و برندها سعی در جذب بلاگرهای زیبایی مرد در راستای کمپین‌های تبلیغاتی خود دارند. هرچند که تعداد آقایان علاقه‌مند به آرایش در مقایسه با همتایان زن خود هنوز کم هستند، اما پیش‌بینی می‌شود با تغییر ارزش‌ها و هنجارشکنی‌های دنیای امروز، تعداد علاقه‌مندان به این حرفه افزایش پیدا کند. در ادامه‌ی این مطلب کمد سارک به حرفه‌ی بیوتی بلاگر برای آقایان می‌پردازیم.

 

مردان گروه جدیدی هستند که در سال‌های اخیر در زمینه‌ی بلاگرهای زییایی شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. البته در دنیای به اصطلاح آزادانه امروز آرایش کردن مردان هنوز چندان رایج نیست. اما بیوتی بلاگرهای مرد در سال 2014 برای مخاطبان جذاب‌تر هستند؛ قبل از این سال عده‌ی کمی از مردان در این عرصه‌ی کاری قدم گذاشته بودند. همچنین در سال‌های اخیر مخاطبان و عاشقان آرایشی، بیشتر در اینستا و یوتیوب به دنبال بلاگرهای مرد هستند و آن‌ها را مشتاقانه دنبال می‌کنند و حتی برندها به تاثیر آن‌های در فروش محصولاتشان پی برده‌اند.


البته ناگفته نماد که پذیرش چنین افرادی در جامعه و بین عموم هنوز صورت نگرفته است. به طور مثال برای مردان که در زمینه‌ی بلاگر زیبایی و آرایش قدم گذاشته‌اند، مسلما از جامعه‌ی مردان و شغل‌های دیگر ترد شده‌اند و حتی کار خود را از دست داده‌اند. اما در عوض شرکت‌های آمریکایی برای جبران چنین اتفاقاتی از این افراد از نظر مالی حمایت و سعی می‌کنند این تغییر فرهنگ را در بین مردم جا بیاندازند. چنین هنجارشکنی‌هایی ابتدا در ایلات متحده آمریکا آغاز شد و سپس توجه گسترده‌ای را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

 

سیاری از آقایان به لوازم بهداشتی و مراقبت پوستی برای جلوگیری از پیری زودرس تمایل پیدا کرده‌اند؛ اما همچنان جسارت لازم را ندارند تا با یکدیگر در این مورد صحبت کنند. بیشتر اوقات از زیبایی پوستی و محصولات مراقبتی و استفاده از آن طفره می‌روند. اما وجود اینفلوئنسرهای زیبایی و میکاپ آرتیست‌های مرد جسور با آرایش‌های هنری و خیره‌کننده ثابت کردند که هیچ گونه محدودیتی برای این کار از نظر جنسیتی وجود ندارد. هرچند در دنیای آزاد و مدرن امروز هم هنوز به خوبی پذیرنده ندارند. اما فضای مجازی قدم خوبی برای شکستن تابوها و شکل گرفتن مفاهیم فراجنسیتی در این حرفه برای مردان خواهد بود؛ روزی همین جسارت آن‌ها مهر تایید عموم قرار خواهد گرفت.

بلاگر زیبایی آرایشی مردانه

بلاگرهای زیبایی و آرایشی مردانه با چه چالش‌هایی مواجه هستند؟
کسانی که به این شغل علاقه‌مند هستند باید همانند یک جنگجو عمل کنند؛ چون در عرصه‌ی هنر میکاپ و بیوتی بلاگر شدن باید نوآوری و خلاقیت در کار داشته باشند. آن‌ها باید بتوانند ببیندگان و طرفدارن زیادی را با محتوای خود تحت تاثیر قرار دهند. همچنین اینفلوئسرهای زیبایی مرد بسته به منطقه‌ی جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند، با مشکلاتی همچون عدم پذیرش از جانب مخاطبان روبرو هستند. این گروه از مردان در زمینه زیبایی چه در غرب و چه در آسیا و خاورمیانه به طور کامل متفاوت عمل می‌کنند و کم کم سعی دارند، در جوامع و فرهنگ همان منطقه جای بگیرند. یکی از چالش‌های عمده‌ای که آقایان در این صنعت با آن روبه‌رو هستند، مقابله با باورهای غلط جامعه است. اگرچه پیشرفت‌های زیادی در تغییر نگرش‌ و ارزش‌ها و تشویق به فراگیری صورت گرفته است، اما هنوز راه طولانی برای از بین بردن قضاوت‌هایی که پیرامون اینفلونسرهای میکاپ و زیبایی مردانه وجود دارد، باقی مانده است. برخی از مردم انجام چنین فعالیت‌هایی از طرف مردان را ناشی از اختلالات روانی و عدم هویت‌یابی جنسی فرد، یا حتی برای جلب توجه و جبران کمبودهایشان در کودکی تلقی می‌کنند. در صورتی که اگر دیدگاه‌های جنسیت‌زده را کنار بگذاریم، اینگونه تعبیر نخواهیم کرد.

 

یکی دیگر از چالش‌های برجسته کمبود محصولات خاص مردانه است. در حالی که لوازم‌های آرایش باید به گونه‌ای طراحی شوند که فراگیر باشند و ویژگی‌های خاص پوست آقایان را نیز در نظر بگیرند. مطالعات نشان داده است که تستوسترون مردان به طور متوسط پوست آن‌ها را 25 درصد ضخیم‌تر از زنان می‌کند و در کنار آن پوست مردان سموم بیشتری تولید می‌کند؛ در نتیجه آن را مستعد آکنه و چرب شدن می‌کند، درنتیجه نیاز به محصولات ویژه‌ای دارند. هنگامی که صحبت از این تفاوت‌ها می‌شود، یک شکاف دانش واقعی از سوی مصرف‌کنندگان برای روتین‌های پوستی و لوازم آرایشی مناسب وجود دارد. بنابراین برندها برای جبران این خلاء محصولات مختص با ویژگی پوستی آقایان را باید ارتقا دهند.فرصت شغلی برای اینفلوئنسر زیبایی و آرایشی مردانه
 

یکی از تأثیرات مهمی که به ایجاد تغییرات مثبت در آرایش مردانه کمک می‌کند، رشد اینفلوئنسر مارکتینگ است. نتایج نظرسنجی از استراتژی تبلیغاتی برندها نشان داده بود که 75 درصد از آن‌ها در سال 2021 بودجه مستقلی برای اینفلوئنسرها اختصاص دادند. اعتماد و تعاملی که توسط اینفلوئنسرها با مشتریان برقرار می‌شود در تغییرات رفتار مصرفی آن‌ها تاثیر داشته است. با توجه آمار و ارقام، 67 درصد از علاقه‌مندان به زیبایی و میکاپ قبل از خرید به اینفلوئنسرها روی می‌آورند، پس برندها معتقدند با بها دادن به بلاگرهای مردانه می‌توانند برجنبه‌ی دیگر مخاطبان تاثیر بگذارند و در سلیقه‌ی آن‌ها تغییر ایجاد کنند. همین موضوع باعث می‌شود فرصت‌های شغلی حرفه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

 

 

تاثیر یوتیوب در محبوبیت بیوتی بلاگرهای مرد
حرفه‌ی بلاگر زیبایی و آرایشی برای مردان پدیده‌ی جدیدی نیست. این حرفه از طریق ویدئوهای میکاپ زنانه در یوتیوب تکامل یافته است. در ابتدا اینفلوئنسرهای زیبایی مردانه یک پدیده گسترده نبودند، بلکه یک “خرده فرهنگ” در غالب ویدئوهایی از آرایش goths، تکنیک‌های حرفه‌ای مراقبت پوستی، آرایش هالوین و سبک‌های مختلف دیگر میکاپ و زیبایی توسط آقایان به حساب می‌آید. شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب در عادی‌سازی این موضوع بین عموم و معرفی این افراد به دنیای زیبایی و برندهای آرایشی نقش بسزایی داشت.
در ابتدا، بلاگرهای زیبایی مرد در میان جامعه LGBTQ محبوب و گسترده بودند. طبق برخی منابع، این گروه فقط در سال 2014 برای مخاطبان بیشتری محبوب شد. پیش از این، تنها چند کاربر مرد یوتیوب شجاعت کافی برای قرار دادن آموزش‌های خود را در یوتیوب داشتند. مردانی که آرایش می‌کردند را بیشتر با فرهنگ کوئین‌ها و ترنسجندر ربط می‌دادند. در صورتی که با ساخت و انتشار ویدئوهای حرفه‌ای میکاپ و همزمان معرفی محصولات، خود را به عنوان هنرمند مستقل معرفی و از جامعه رنگین کمانی جدا کردند.

 

تغییر استراتژی‌های تبلیغاتی برندها، حمایت از اینفلوئنسرهای مردانه
مدیران برندهای آرایشی معتقد هستند؛ حتی قدم‌های کوچک می‌تواند شروع مناسبی برای تغییرات بزرگ جهت حمایت از اینفلوئنسرهای آرایشی مردانه باشد. به طور مثال رنگ بسته‌بندی محصولات لوازم آرایش مردانه را تنها به رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای یا خنثی محدود نکنیم. اگر قرار است صنعت زیبایی به جلو حرکت کند، باید این تصور که آقایان باید ظاهری مردانه داشته باشند را کنار بگذاریم. گام‌هایی دلگرم‌کننده در این مسیر توسط برندهای جوان زیبایی که با رویکردی اخلاقی پیش می‌روند، برداشته شده است. مانند Karishma Kewalramani موسس برند FAE Beauty که سعی بر این دارد تا هویتی با دامنه‌ی محصولات فراتر از زنان ایجاد کند. آن‌ها می‌خواهند به نیازهای طیف جامع‌تری از افراد پاسخ دهند، بنابراین استفاده از مدل‌هایی با جنسیت‌های مختلف برای این برند اهمیت ویژه‌ای دارد.

برند FAE Beauty در کمپین‌های تبلیغاتی خود از یک مدل مرد هندی که با آرایش‌های حرفه‌ای در یوتیوب شناخته می‌شود، استفاده کرده است. فلسفه فراگیر این برند در بسته‌بندی‌های آن منعکس شده است که از رنگ‌های صورتی که به طور کلیشه‌ای زنانه شناخته شده‌اند، به کار گرفته است. در نهایت هدف این برند، عادی کردن این تصور که زیبایی و مراقبت از پوست تنها برای زنان نیست و برای همه‌ی افراد دارای طیف جنسیتی فارغ از سن آن‌ها اهمیت دارد.

 

برداشتی از مجله کمد

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش